(I never post in Swedish on this blog, except now! 🙂
Jag har skrivit detta blogginlägg enbart för att kunna länka till det när jag ser tävlingar på Facebook, så att jag slipper skriva samma sak om och om igen.
Ett tips när det gäller tävlingar på Facebook är att de har väldigt strikta regler för “promotions”, som det kallas! Om ni läser på Facebooks egna sida Promotions Guidelines samt artikeln Facebook Promotions: What You Need to Know t.ex. så förstår ni nog vad jag menar.
Det är många som inte har koll på reglerna, men om man ska ignorera dem så är det ju bra att kunna göra en riskanalys:
Hur stor är risken och följderna av att Facebook straffar er jämfört med risken och följderna av att era kunder och presumtiva kunder saknar tävlingar på er Facebook-sida?
Själv så känner jag inte till något fall där Facebook straffat arrangören av en tävling som bryter mot Facebooks regler, men som sagt tycker jag det är bra att vara medveten om risken.
Jag vill gärna höra om andras erfarenheter kring detta. Kommentera gärna detta inlägg!